Există multe urgențe în stomatologie, iar pulpita acută se află printre ele. Pulpita este o afecțiune caracterizată prin inflamația pulpei dentare, iar pulpita acută se manifestă printr-o durere dentară intensă, care poate dura și câteva ore.

În contextul epidemiologic actual, clinica stomatologică VelvetDental București oferă servicii stomatologice de urgență, punând la dispoziția pacienților actuali cu probleme dentare care nu pot suferi amânare, cele mai inovatoare tehnici și proceduri dentare.

Pulpa este acel organ complex care îi asigură dintelui vitalitatea, inervația și vascularizația necesare, fiind, însă, cea mai vulnerabilă componentă protejată doar de smalț și dentină. Pulpita reprezintă afecțiunea care provoacă inflamația dureroasă a pulpei. Poate apărea la unul sau mai mulți dinți și este cauzată de bacteriile și microorganismele care invadează pulpa dintelui, declansând o reacție inflamatorie.

Tipuri de pulpită

Există două tipuri de pulpită: pulpită reversibilă și pulpită ireversibilă.

Pulpita reversibilă se referă la cazurile în care inflamația este ușoară și pulpa dintelui rămâne suficient de sănătoasă pentru a fi salvată.

Pulpita ireversibilă apare atunci când inflamația și alte simptome, cum ar fi durerea, sunt severe, iar pulpa nu poate fi salvată, tratamentul dentar constând în înlăturarea pulpei afectate. Pulpita ireversibilă poate duce la un tip de infecție numită abces periapical.

Abcesul periapical poate apărea în urma unei carii, dar și în urma unei traume sau unui tratament de canal efectuat incorect și se dezvoltă la vârful rădăcinii dintelui, unde provoacă formarea unui buzunar de puroi. Dacă nu este tratată la timp, această afecțiune dentară sau infecție se poate răspândi la alte țesuturi de la nivelul capului și gâtului, cum ar fi sinusurile, maxilarul sau creierul.

Dacă simțiți că aveți nevoie de ajutor, clinica stomatologică VelvetDental București este disponibilă oricând pentru urgențe dentare la numerele de telefon: 0728.326.438 sau 0722.453.012!

Care sunt simptomele pulpitei?

Ambele tipuri de pulpită provoacă durere, deși durerea cauzată de pulpita reversibilă poate fi mai ușoară și apare atunci când un stimul, de genul rece, cald, dulce sau presiune, este aplicat pe dinte. Durerea asociată cu pulpita ireversibilă poate fi mai severă și de intensitate crescută la stimuli termici și poate dura un timp îndelungat, atât pe parcursul zilei cât și pe parcursul nopții.

Alte simptome ale ambelor forme de pulpită includ:

• inflamaţie;
  • sensibilitate dentară la mâncarea caldă și rece;
  • sensibilitate dentară la alimentele foarte dulci.

Pulpita ireversibilă poate include simptome suplimentare de infecție, cum ar fi:

• febră;
  • noduli limfatici inflamați;
  • respiratie urât mirositoare;
  • gust neplăcut sau ciudat în gură.

Care sunt factorii de risc de pulpită?

Orice lucru care poate crește riscul de carie dentară, cum sunt anumite afecțiuni medicale, precum diabetul, poate crește riscul de pulpită.

Copiii și pacienții adulți pot prezenta, de asemenea, un risc crescut de infecție, dar acest lucru este determinat în mare măsură de calitatea îngrijirii dentare și de obiceiurile de igienă orală.

De obicei, stilul de viață poate crește riscul de pulpită, inclusiv:

• neglijarea danturii și a obiceiurilor de igienă orală;
  • consumul unei diete bogate în zahăr sau consumul de alimente și băuturi care promovează cariile dentare, cum ar fi carbohidrații rafinați;
  • sporturile de contact cum ar fi boxul, artele marțiale sau hocheiul;
  • bruxismul cronic.